Okullarımızda diğer ülkelerden gelen öğrencilerin (uluslararası göçmenler), yerli göçmenlerin ve "özel" öğrencilerin sayısı sürekli artmaktadır. Her biri ayrı ayrı bilinmesi, değer verilmesi ve korunması gereken birer “zenginlik”tir. Uluslararası sözleşmeler ve Avrupa Ülkelerinin anayasaları eğitim hakkını belirtmektedir (İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, md.26, BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, md.28 ve 29, Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı md. 14, İtalyan Anayasası m. 34) 2030 Gündemi'nde öncelik haline gelen hak (eğitim). Aslında Hedef 4 şunları yapmamız gerektiğini söylüyor: "Kapsayıcı ve adil kalitede eğitim sağlamak ve herkes için yaşam boyu öğrenme fırsatlarını teşvik etmek". Bu proje herkes ve herkes için kapsayıcı bir eğitim yolu gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Amacımız: günlük gerçeklikte çocukların (her çocuk), öğretmenlerin, ebeveynlerin ve paydaşların sürekli bir iyileştirme sürecine dahil olacağı gerçek kapsayıcı topluluklar yaratmak (çeşitliliğe ilişkin karşılıklı bilgi: sosyal, dini, politik, kültürel, tarihsel) ve dilsel ...) bireysel ve kolektif, zenginleşme. Herkesin içinde keşfedilmeyi bekleyen unsurlar, potansiyeller, güçler bulunduğundan eminiz. Öğretmenlere düşen görev, eski sanat olan doğurtma, yani bireysel özelliklerin ortaya çıkarılmasıdır. Kişisel ve toplumsal gelişime katkıda bulunmak için herkesin üzerine düşeni yapabilecek duruma gelmesi için çalışacağız.
İtalya, Kuzey Makedonya, Arnavutluk, Romanya, Yunanistan, Ukrayna ve Türkiye dahil 7 ülkeden toplam 26 öğretmen ve yüzlerce öğrenciyle yürütülen bu dev projede okulumuzu okul öncesi öğretmenimiz Mühibe AKMAN BAHADIR başarıyla temsil etti.
Proje ulusal ve Avrupa kalite etiketlerini kazanmıştır.