T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / CANİK - Cahit Zarifoğlu İlkokulu

Etiket Sonuçları: eTwinning

May

Okulumuzda yürütülen " Game in School" eTwinning projesinde 1/C sınıfı öğrencileri işbirlikçi ve bireysel çalışmalarıyla etkinlikerine devam ediyor.

 

 Origami, Orman Haftası etkinliklerinden sonra Küçük Kaşifler suyun kaldırma kuvvetiyle ilgili deneyler yaptılar. Suyun hayatımızda ne kadar önemli olduğunun farkına vardılar. 

  Daha sonra hem eğlenceli hem de kaliteli zaman geçirmek için taş boyama çalışmasıyla etkinliklerine devam ettiler. 

 Bu çalışmalar ile çocuklarımız psikomotor becerilerinin artırılması, odaklanma, hayal gücünün geliştirilmesi hedeflenmiş olup beyin gelişimini destekleyici çalışmalar yapılmıştır.

Nis

 

Anasınıfı öğretmeni Mühibe Akman Bahadır Daha Zengin Bir Eğitim için Dilde ve Kültürde Birlikte Büyütmek eTwinning Avrupa projesi kapsamında, Ülkemizin önemli günleri konulu etkinliğinde Ramazan ayının son günlerinde Kandil Simidi etkinliği düzenlendi. Öğrencileri elleri ile şekil verdi ve şerbetlerini döktüler. Pişen kandil simitlerini Ramazan şerbeti ile afiyetle yiyerek ziyafet çektiler.

Nis

Okulumuzda 3. eTwinning projemiz  "Okulun Kalbinde Oyun " 1/C sınıfı ile devam ediyor.

 

 Kuruculuğunu Pirinçli Büyüklere İlkokulu sınıf öğretmeni Yasemin HAMARAT ve Romanya 'dan Alexandry Ştefulescu TG-Jıu Okulu ile birlikte yürüttüğümüz " Game in School Heart " adlı eTwinning projesi etkinliklerine başladı. 

  İlk etkinlik olarak el göz koordinasyonu,  ince motor becerilerin gelişimi, konsantrasyon, dikkat gelişimi, sabır, yaratıcılık ve estetik anlayışını amaçlayan origami çalışmasından sonra geleneksel çocuk oyunlarımızla etkinliklerine devam ediyor. 

 1/C sınıfı öğrencilerilerimiz etkinliklerle eğlenerek öğrenmeyi ve eğlenceli vakitler geçirmeyi hedeflemektedir.

Mrt

Anasınıfı öğretmeni Mühibe Akman Bahadır'ın yürütmüş olduğu "Daha Zengin Bir Eğitim için Dilde ve Kültürde Birlikte Büyümek" adlı eTwinning Avrupa projesinin mart ayı etkinliğinde Uluslararası Ana Dil Günü etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte geleneklerimizde kültürel değerlerimiz olan Mevlana Celaleddin Rumi'nin mesnevisindeki eğitici hikayeleri, Nasreddin Hoca’nın güldüren ve düşündüren öğüt verici hikayeleri, Keloğlanın kendine özgü yaşam öyküleri, Karagöz – Hacivat‘ın komik atışmaları ve geleneksel olmuş Ramazan davulcusunun komik ve anlamlı manilerini hatırlamak ve yeni yeni nesillere aktarmanın amaçlandığı etkinliğimizde öğrencilerimiz keyifli zaman geçirdiler. Gündelik hayatın getirdiği olumlu ya da olumsuz olaylarda asırlar öncesinden ecdadımızın bizlere vermiş olduğu öğüt ve nasihatlerin hala geçerli olduğu ve bizlere yol gösterdiği görülmekte. Ayrıca yapılan etkinlikte Bakanlığımızca düzenlenen Dilimizin Zenginlikleri Projesi çalışmasına da yer verilmiştir. Çocukların her birinin mutlu olduğu eğlenerek öğrendiği etkinliğimiz başarılı bir şekilde tamamlandı. Daha Zengin Bir Eğitim İçin Dilde ve Kültürde Birlikte Büyümek eTwinning Avrupa projemizde kendi kültür ve değerlerimizi proje ortaklarımızın da tanıması öğüt ve nasihatlerini öğrenme fırsatı sağladı. Tüm dünya çocuklarının mutlu ve huzurlu olması en büyük ümidimizdir.

Ara

Açılışının 3. Yılında Okulumuzda Toplamda 4 eTwinning Projesi...

Okulumuzda eTwinning projeleri son sürat devam ediyor. Anasınıfı öğremenimiz Mühibe AKMAN BAHADIR, Anasınıfı A şubesiyle; sınıf öğretmenimiz Ramazan AKTÜRK ise sınıfı 2/D şubesiyle çok ortaklı projelerini sürdürüyorlar. 

Anasınıfı A şubesinin dâhil olduğu “Growing Together in Culture and Language for a Richer Education” ( Daha Zengin Bir Eğitim İçin Kültür ve Dilde Birlikte Büyümek) adlı projede Türkiye(6), İtalya(5), Yunanistan(5), Kuzey Makedonya(3), Ukrayna(1) ve Arnavutluk(1)’tan toplamda 21 farklı okuldan öğretmen ve öğrenciler yer alıyor. Özellikle savaşlardan kaçarak göçmen veya mülteci konumuna düşen çocukları merkeze alan projenin açıklama sayfasında şu ifadeler yer alıyor:

“Okullarımızda diğer ülkelerden gelen öğrencilerin (uluslararası göçmenler), yerli göçmenlerin ve "özel" öğrencilerin sayısı sürekli artmaktadır. Bu başlıkların her biri ayrı ayrı bilinmesi, değer verilmesi ve korunması gereken birer zenginliktir. Uluslararası sözleşmeler ve Avrupa Ülkelerinin anayasaları eğitim hakkını belirtmektedir (İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, md.26, BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, md.28 ve 29, Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı md. 14, İtalyan Anayasası madde 34) 2030 Gündemi'nde öncelik haline gelen hak (eğitim) aslında hedef için şunları yapmamız gerektiğini söylüyor: "Kapsayıcı ve adil kalitede eğitim sağlamak ve herkes için yaşam boyu öğrenme fırsatlarını teşvik etmek". Bu proje herkes için kapsayıcı bir eğitim gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır. Amacımız: günlük gerçeklikte çocukların (her çocuk), öğretmenlerin, ebeveynlerin ve paydaşların sürekli bir iyileştirme sürecine dâhil olacağı gerçek kapsayıcı topluluklar oluşturmak (sosyal, dini, politik, kültürel, tarihi ve dilsel çeşitlilik.), bireysel ve kolektif bir zenginleşmedir. Herkesin içinde keşfedilmeyi bekleyen unsurlar, potansiyeller, güçler bulunduğundan eminiz. Öğretmenlere düşen görev, bireysel özelliklerin ortaya çıkarılmasıdır. Kişisel ve toplumsal gelişime katkıda bulunmak için herkesin üzerine düşeni yapabilecek duruma gelmesi için çalışacağız.”

2/D sınıfının dâhil olduğu “Journey to STEM and Art” (STEM ve Sanata Yolculuk) adlı proje öğrencilerin öğretim programlarındaki hedeflere ulaşması için disiplinlerarası bir yaklaşım olarak STEM+A (bilim, teknoloji, mühendislik, matematik ve sanat) çalışmaları yapmalarını sağlamayı kapsıyor. Ortak alınan kararlar doğrultusunda belirlenen etkinlikleri eşzamanlı olarak Türkiye (10), Romanya(3) ve İtalya(2)’dan 15 ayrı okuldaki öğrencilerle birlikte yapıyorlar. “Projemizin amacı; STEM ve sanat çalışmaları ile öğrenci yaratıcılığını geliştirmek, öğrencilere 21. yüzyıl becerilerini ve hayatlarında kullanabilecekleri bilgi ve uygulamaları kazandırmaktır.” Şeklinde açıklaması verilen projedeki etkinliklerden öğrencilerimiz de büyük zevk alıyorlar.

May

eTwinnig projesi "Dünyamız İçin Geri Dönüşüm" (Recycle For Our World) için sona yaklaşılıyor. 2022 Eylül-Ekim aylarında ortakları ve etkinlikleri belirlenen projede, bu yıl platformun taşınması nedeniyle uyum sağlamakta bir miktar zorluk yaşandı. Buna rağmen ağır aksak ilerleyen projeye, ülkemizi yasa boğan depremin ardından bir süre ara verildi. Projenin kurucu ortağı dahil deprem bölgesinde yaşayan öğrenci ve öğretmen ortaklarımız hem bu acıyı atlatmayı hem de okulların yeniden eğitim öğretime açılmasını beklemek zorunda kaldılar. Öğrencilerin normal hayattan kopmamaları ve oluşabilecek travmaları daha rahat atlatabilmeleri için projeye devam kararı alındı. Nisan ayında tekrar tüm hızıyla devam eden projede öğrencilerimiz ;

* Geri dönüştürülebilir maddelerden bitkisel atık yağı seçerek, zararları ve nasıl dönüştürülebileceği hakkında araştırmalar yaparak StoryJumper üzerinde oluşturulan kitaptaki ilgili sayfaya gerekli verileri girdiler,

* Siber zorbalık ve internetin güvenli kullanımı konusunda bilgi almak için Perihan FİLİZ tarafından verilen Zoom webinarına katıldılar,

* Atık malzemelerden kuklalar yaparak, geri dönüşüm konulu canlandırma çalışması yaptılar,

* Hayallerindeki dünyayı 3 boyutlu görebilmek için Quiver (Spectacular) uygulamasını kullanarak sanal gerçeklik deneyimi yaşadılar.

* Hem geri dönüşüme katkı sağlamak hem de engelli bir bireye daha bir tekerlekli sandalye sağlayabilmek amacıyla tüm okulu kapsayan bir "Kapak Toplama Kampanyası" başlattılar,

* Yine atık malzemelerle çerçeve tasarlayıp yaparak içlerine sevdikleriinin resimlerini koyarak hediye ettiler.

Şbt

Okulumuzda geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da eTwinning projesi yapılıyor. Okulumuz 1/D sınıfının katıldığı projenin, ülkemizden 10 okulun yanı sıra; İtalya, Ukrayna, Kuzey Makedonya, Romanya, Ürdün ve Bangladeş'ten ortakları bulunuyor. Tüm etkinlikler; 7 ülkeden 16 okul, 20 öğretmen ve yaklaşık 300 öğrenci ile yapılıyor. Geri dönüşüm ve doğa korumanın yaygınlaştırılması üzerine planlanan projemizin ismi, Recycling For Our World (Dünyamız İçin Geri Dönüşüm). Hazırlıkları aralık ayında başlayan projede, ocak ayı içerisinde öğrenciler atık malzemelerden kumbara yapımı, kompost yapımı, geri dönüşümün önemi üzerine araştırma gibi etkinlikler yaptılar. Bunların dışında öğretmen tanışma ve öğrenci tanışma webinarları yapıldı. Projenin logo ve afiş anketleri tamamlandı. Okulda proje panosu oluşturuldu. Öğrencilerin severek yaptıkları etkinlikler mayıs ayına kadar devam edecek.